Potrzebujesz pomocy? Zadzwoń! +48 576 142 509 Sklep online Twój koszyk

Rozstępy od ćwiczeń – unikaj intensywnych treningów!

Strona główna » Blog » Rozstępy od ćwiczeń – unikaj intensywnych treningów!

Rozstępy od ćwiczeń są dla niektórych powodem do dumy. Dowodzą intensywnej pracy na siłowni i dowartościowują. Dla większości ludzi będzie to jednak powód do kompleksów i pracy nad powrotem do gładkiej, jednolitej skóry. Sytuacja dotyczy szczególnie kobiet, którym zależy na doskonałym ciele i pewności siebie. Kiedy pojawiają się rozstępy od ćwiczeń? Co dzieje się w organizmie i jak zwalczyć czerwone lub białe linie?

Rozstępy od ćwiczeń – gwałtowny przyrost masy

Z rozstępami od ćwiczeń borykają się przeważnie te osoby, u których skóra nie nadąża za przyrostem masy. Chociaż pojawiają się wymarzone mięśnie, towarzyszą im nieestetyczne ślady w postaci rozstępów. Ciężkie treningi na siłowni wiążą się często z jednoczesnym przyjmowaniem odżywek białkowych lub kreatyny, co sprzyja zwiększeniu masy. Niestety czas nabierania masy nie jest proporcjonalny do czasu tworzenia nowych włókien przez skórę. Skóra nie nadąża za rozbudową i tworzy linie w postaci rozstępów. Sprzyja temu kortyzon – hormon wydzielany zazwyczaj wskutek stresu lub adrenaliny związanej z aktywnością sportową. Produkują go nadnercza i choć często jest dostarczany organizmowi również w postaci tabletek (np. przy leczeniu ciężkich chorób zakaźnych lub bólowych) to spowalnia on aktywność kolagenu – białka tkanki łącznej, dzięki któremu skóra buduje się, regeneruje, wzmacnia i zachowuje atrakcyjność. W procesie tworzenia skóry kortyzon hamuje także udział potrzebnej do tego elastyny. O ile rozstępy od ćwiczeń nie przeszkadzają kulturystom, o tyle w sytuacji młodych dziewcząt lub kobiet, są przykrym skutkiem ubocznym.

Sprawdź więcej co to są rozstępy

Rozstępy po ćwiczeniach – jak zapobiegać?

Rozstępy po ćwiczeniach nie muszą być regułą. Żeby im zapobiec warto:

  • Stosować krem na rozstępy – nawilżający i odżywiający ciało.
  • Nawadniać organizm niegazowaną wodą mineralną – od 1,5 do 3 litrów dziennie.
  • Przyjmować witaminy A,E,C oraz wszystkie z grupy B – w pożywieniu i suplementach.
  • Stosować odżywkę z kolagenem – białkiem tkanki łącznej odpowiadającym za rozwój i elastyczność skóry.

Wymienione sposoby warto wdrażać szczególnie po intensywnym wysiłku, ale są też zalecane jako ogólne zasady zdrowego stylu życia. Dobra pielęgnacja, dieta i pilnowanie ilości wypijanych płynów to wskazówki na cały dzień.

Czy ćwiczenia pomagają na rozstępy? Najlepsze metody

Rozstępy od ćwiczen - jak zwalczyć?Czy ćwiczenia pomagające na rozstępy polegają na zmniejszeniu intensywności ćwiczeń, które wykonywało się dotychczasowo? Niezupełnie, choć rzeczywiście te, które mają zredukować zmiany, nie są obciążające. Lekka, ale regularna gimnastyka pozytywnie wpłynie na wygląd ciała. Jakie ćwiczenia wykonywać?

  • Przysiady – szczególnie ważne, jeśli rozstępy znajdują się na udach albo pośladkach. Im staranniej i częściej praktykujemy przysiady, tym lepsze efekty uzyskujemy.
  • Kręcenie hula hop – idealne przede wszystkim na rozstępy w okolicach brzucha. Wybierając hula hop trzeba skoncentrować się na dobrym rozmiarze. Wystarczy sięgnąć po dowolny model i postawić go pionowo na ziemi. Jeśli wysokość hula hop sięga dolnego żebra – jest to najlepszy dla nas rozmiar. Hula hop można łączyć z innymi czynnościami np. słuchaniem muzyki lub oglądaniem filmu.
  • Brzuszki – Wykonywane w odpowiednich seriach i odstępach czasowych mogą zredukować rozstępy na brzuchu – podobnie jak hula hop. Decydując się na brzuszki zoptymalizujmy je tak, by nie okazały się kolejnym ciężkim treningiem, który przyniesie odwrotny efekt.
  • Ćwiczenia nóg z pozycji leżącej – przydatnym narzędziem do wykonywania domowych ćwiczeń jest mata. Jeśli położymy się na macie możemy praktykować dowolną ilość ćwiczeń, które jednocześnie oddziałują na nogi, pośladki, uda, brzuch, a nawet ramiona. Dotyczy to zarówno krzyżowania nóg, jak i np. ćwiczenia nazywanego powszechnie “rowerkiem”. Polega ono na podniesieniu nóg i naśladowaniu ruchu jazdy rowerem.
  • Ćwiczenia z hantlami – jeśli na co dzień na siłowni podnosimy ciężary o wadze kilkudziesięciu kilogramów, zamieńmy je na domowe, mniejsze obciążenia. W ten sposób pozbędziemy się rozstępów z ramion i okolic barkowych.
  • Bieganie – poranny, krotki jogging ma same plusy. Poprawia przemianę materii, spala zbędne kilogramy, pozytywnie wpływa na nastrój, zwiększa wydolność oddechową i niweluje rozstępy. Jeśli nie chcemy wychodzić z domu, możemy zakupić specjalistyczną bieżnię do mieszkania.

Rozstępy od ćwiczeń można niwelować przenosząc się na basen. Wykonywanie jakichkolwiek ćwiczeń pod ciśnieniem wody (tzw. aqua aerobik) przyspiesza procesy regeneracyjne, bardzo szybko spala kalorie i redukuje rozstępy znajdujące się na wszystkich obszarach ciała. Samo pływanie jest również korzystnym sportem, który uprawiany regularnie (np. 2 razy w tygodniu) nie tylko likwiduje rozstępy, ale też zapobiega nowym. W połączeniu z naturalną, bezpieczną pielęgnacją może być jedną z ulubionych metod walki. Naturalna i bezpieczna pielęgnacja to z kolei bazowanie na składnikach nie wytwarzanych sztucznie – tj. np. parabeny, silikony, SLSy czy PPGi. Chociaż nie są korzystne dla skóry, często występują w kosmetykach.

Uwaga!

Wpisując na stronie strialys.pl w koszyku hasło 10RABAT2017 otrzymasz 10% rabatu na krem na rozstępy Strialys. Kliknij i sprawdź!

Rozstępy po ćwiczeniach a pomoc kremów

Rozstępy po ćwiczeniach wspierane stosowaniem odpowiednich kremów mają szansę na szybsze zniknięcie. Naturalne składniki, których warto poszukiwać to:

  • Skwalen – pochodzi zazwyczaj z oleju rekina i skutecznie odbudowuje popękane włókna kolagenowe.
  • Aloes – nawilża i regeneruje skórę.
  • Wyciągi z roślin i owoców – np. wyciąg z pestek grejpfruta wykazuje działania przeciwzapalne.
  • Witaminy A i E – uwalniają kolagen i nadają skórze elastyczność.
  • Witamina C (kwas askorbinowy) – walczy z wolnymi rodnikami za pomocą przeciwutleniaczy. Dzięki temu wszystkie procesy wiotczenia i starzenia się ciała zostają zahamowane.
  • Skrzyp polny – naturalna substancja, która jest bogata w krzem. Ten pierwiastek odżywi skórę i bardzo szybko zredukuje czerwone rozstępy.
  • Masło shea – wpływa na miękkość, sprężystość i jędrność skóry.
  • Proteiny jedwabiu – warstwa ochronna skóry zostaje znacząco wzmocniona, rozstępy od ćwiczeń znikają.
  • Kofeina – nawilża, uelastycznia, pomaga w likwidowaniu komórek tłuszczowych.
  • Ekstrakt z guarany – zwiększa efekt działań kofeiny.

Bibliografia

1. Wolska H., Gliński W., Placek W.: Trądzik zwyczajny – patogeneza i leczenie. Konsensus PTD. Przegl. Dermatol 2007
2. Rosińska-Borkowska D.: Specyfika skóry dziecięcej – zasady nowoczesnej pielęgnacji. Medius, Warszawa 2006
3. Martius G., Breckwoldt M., Pfleiderer A.: Ginekologia i położnictwo. Wyd. Med. Urban i Partner, Wrocław 1997
4. Brooke A.M., Monson J.P.: Addison’s disease. Medicine 2013

35 głosów

Komentarze

donia g. - 2019-07-23 10:08:45

peeling to taka mieszanka która sprawia ze stary naskorek się luszczy plus to pobudza krazenie a co za tym idzie nowa skora się tez tworzy. taki tani sposob to pomieszanie fusow od kawy, oliwy i cukru albo soli i tak sobie to masujesz przez chwile dluzsza a pozniej splukujesz woda. mi to pomoglo przy rozstepach po cwiczeniach. mnie bardziej jednak zastanawia ten ziemniak.......

miły - 2019-07-21 19:24:16

a co to są za dokładnie są peelingi? jak się je robi? szukam czegoś na swoje plecy bo dostałem rozstępy od ćwiczeń.

OhMyGod! - 2019-07-16 09:16:07

Ja! Ja! Ja próbowałam i faktycznie niektóre ćwiczenia pomagają na rozstępy. Trzeba się zaprzeć i działać, ale to praktycznie jak ze wszystkim. Na dobrą sprawę jednak bym nie zostawiała wszystkiego ćwiczeniom tylko też coś dodatkowo na to biła żeby przyspieszyć proces gojenia się tej skóry. Także peelingi, nawilżanie, rozjaśnianie ziemniakiem pójdzie w ruch.

Strączka_1992 - 2019-07-11 14:42:21

Nie ukrywam że mam trochę zdziwko bo w sumie mam mam rozstępy od ćwiczeń a tutaj się dowiaduję że i ćwiczenia pomagają na rozstępy o.O Trochę to dziwne ale jeżeli działa to szkoda nie spróbować. Jest ktoś może kto w taki sposób próbował te rozstępy usuwać?

askorbinka - 2019-07-09 13:22:07

no nawilżać można i w sumie należy ^^ ja nakładam sobie strialys 2 razy dziennie na uda i biodra i jest dość fajnie jak na niecały miesiąc używania ^^

Ally - 2019-07-04 09:34:09

U mnie też pojawiły się rozstępy od ćwiczeń :( Niby dla zdrowia się ćwiczy ale to nie wygląda dobrze. Nie dość, ze jak się tyje to można dostać blizny to ten zdrowego trybu życia. Przyszłam z pytaniem czy ćwiczenia pomagają na rozstępy i mnie to uspokoiło, że można normalnie się tego pozbyć, ale chyba warto też ponakładać coś nawilżającego jak są one jeszcze świeże. Ma ktoś co polecić? Będę wdzięczna :*

mateo - 2019-06-29 20:39:15

u mnie akurat pojawiły się rozstępy po ćwiczeniach. dobrze wiedzieć że można się ich jakoś pozbyć bo nie wygląda to najlepiej zwlaszcza na ramionach.

Opinie naszych klientów

Informacje o wysyłce: Brak opóźnień, wysyłka realizowana w ciągu 24h.

Poczekaj!
Chcesz rabat 10%?

Jesteśmy pewni, ze nasze produkty są najwyższej jakości i będą odpowiadać Twoim oczekiwaniom. Dlatego też, by zachęcić Cię do wypróbowania naszego produktu, którego jakość gwarantujemy, dajemy Ci rabat 10%.

10RABAT2017

Tak, chcę!